Saturday, July 16, 2011

Al Kisah Isteri tua & Isteri muda

So...Kali ni saya ingin membuat satu dialoglah antara si suami dengan isteri 1 dan 2 nya...Suami ni berumur lingkungan 40-an dan isteri pertama dlm lingkungan 35-an dan isteri 2 nya dalam lingkungan 20-an...

kalau Isteri tua bertanya...
Isteri tua : Sayang balik malam inikah?
Suami     : Tidak!Sibuk!Banyak Kerja di Pejabat!

kalau Isteri muda
Isteri muda : Sayang balik malam inikah?
Suami        : Baliklah sayang...takkanlah ayang nak tinggalkan sayang sorang2 kat rumah..kalau ada apa2kan ayang juga yang kena....

Kalau Isteri tua nak keluar...
Isteri tua    : Sayang...saya nak ke pasar ni beli barang rumah tak payahlah hantarkan...saya boleh naik bas.. sayang rehat je kat rumah ya..
Si Suami    : Yalah...saya pun penat ni...nanti belikan saya sekotak rokok...!

Kalau Isteri muda nak keluar
Isteri muda : Sayang,saya nak pergi Mall ni sekejap...tak payahlah hantar..saya boleh naik teksi je...ok
Si Suami    : Eh!Ayang nak jalan...biarlah saya hantarkan..nanti hitam pula kulit ayang tu...mari sayang  hantarkan.

Kalau Isteri tua malas masak...
Isteri tua : Sayang,hari ini ayang malas masaklah.apa kata kita keluar makan...dekat je kat warung mamak tu...?
Si Suami : Apa...malas masak..jadi buat apa juga barang yang kamu beli tu!Lagi pun membazir sahaja pergi makan kat luar tu...makan dirumah je...pergi masak!

Kalau Isteri muda malas masak...
Isteri muda : Sayang,saya malaslah masak hari ni...dah penat tangan ni memilih baju kat Mall tadi...Kita makan kat luar ya..sayang...
Si Suami     : Ayang penat ke...tak apalah mari kita makan kat luar...kita pergi ke restaurant kesukaan ayang  itu ya..

Kalau keluarga Isteri tua masuk hospital
Isteri tua : Sayang...ada keluarga saya masuk hospital.Mari pergi melawat?
Si Suami : Arkh!Malaslah...lagi pun saya tak suka hidu bau hospital ni...kau pergi sajalah...

Kalau kawan Isteri muda masuk hospital
Isteri muda : Sayang,ada kawan saya masuk hospitallah...mari pergi melawat?
Si Suami : Apa!kawan ayang masuk hospital mari kita pergi...sekarang juga...

Kalau Isteri tua sakit ...
Isteri tua : Sayang,tolong belikan saya ubat sakit kepala...saya sakit ni..
Si Suami : Tulah...banyak betul jalan2..tak pandai duduk kat rumah betul..nantilah kalau saya ingat saya  belilah.

Kalau Isteri muda sakit...
Isteri muda : Sayang!saya sakit kepalalah...!
Si Suami     : Ayang sakit kepala...ala..kesiannya...mari sini saya picitkan...hari ni saya tak pergi kerja...jaga ayang je ya...

Em~~~Betulkah ada suami yang perangai macam ini...tak taulah ye...tepuk dada,tanya selera...

No comments:

Post a Comment